12:49 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صندوق ETF

ارزیابی ۶ ماهه روند بورس و علت افت شاخص / هدف دولت از ورود به بازار
نماد برتر- کارگزار بورس با ارزیابی روند معاملات نیمه نخست سال و هدف دولت از ورود به این بازار، مهمترین عاملی که باعث افت اخیر شاخص شد را اعلام کرد.
چرا تضمین قیمت سهام ریسک است؟!
نماد برتر- بسیاری از تحلیلگران معتقدند که ابزارهای کارآمد و معقول تضمین قیمت سهام در شرایط کنونی به زیان بازار سرمایه ایران ختم میشود.
پذیره نویسی ETF چهار پالایشگاه تا ۳۰ شهریور تمدید شد
نماد برتر- ذیره نویسی دومین صندوق ETF دولتی برای سهام چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس با وجود اتمام مهلت در امروز تا ۳۰ شهریور ماه تمدید شد.
مهلت پذیره‌نویسی صندوق ETF چهار پالایشگاه فردا تمام می شود
نماد برتر- مهلت پذیره‌نویسی صندوق ETF دوم که به مدت یک هفته تمدید شد، فردا برای چهار شرکت پالایشی به اتمام می رسد.
چهار متغیر موثر بر سود شرکت ها برای پیش بینی روند بازار در هفته جاری
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه برای پیش بینی روند بورس طی هفته جاری،چهار متغیر اثر گذار بر سود شامل نرخ کامودیتی‌ها، نرخ دلار، نرخ تورم و P/E شرکت ها را مورد ارزیابی قرار داد.
 سه سناریوی جذاب از سهام تا پایان سال
نماد برتر- سه سناریو برای دورنمای بازار سهام در این هفته، در میان مدت و تا پایان سال ترسیم شده است. اجماع تحلیلگران اما همگی روی رشد ادامه‌دار تاکید دارد.
احتمال تمدید مهلت پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی
نماد برتر- معاون سازمان خصوصی‌سازی از احتمال تمدید زمان پذیره‌نویسی صندوق ETF دولتی (دارا دوم) به مدت یک هفته خبر داد.
زیر و بم پالایشی یکم
نماد برتر- پذیره نویسی پالایشی یکم که باقی مانده سهام دولت در پهار پالایشگاه است، از پنجم شهریورماه آغاز شده و تا ۱۹ شهریورماه ادامه دارد. بر این اساس متقاضیان می توانند از طریق بانک های مننتخب و کارگزاری ها نسبت به خرید واحدهای این صندوق اقدام کنند.
فعلا به کد بورسی نیاز نیست!
نماد برتر- بالاخره پای "پالایشی یکم" نیز به عنوان دومین ETF دولت به بازار سرمایه باز شد و متقاضیان با خرید این صندوق می توانند سهام دار چهار پالایشگاه باشند. اما نکته ای که درمورد این صندوق، مانند دارایکم وجود دارد این است که برای خرید آن فعلا نیازی به کد بورسی نیست و هر فرد با ارائه کد ملی می تواند نسبت به خرید پالایشی یکم اقدام کند.
پیش بینی ورود ۳ تریلیون دلار سرمایه به بازار طلا
نماد برتر- کارشناسان بازار بین المللی می گویند سرمایه گذاران در پی بحران کووید ۱۹، دو تا سه تریلیون دلار دیگر به بازار طلا تزریق خواهند کرد.
دستورالعمل بانک‌ها برای پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی
نماد برتر- دستورالعمل بانک‌ها برای پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق پالایشی ETF منتشر شد که براساس آن متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‌های منتخب می‏‏‌توانند به وسیله مراجعه به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌ها پذیره نویسی کنند.
مهلت خرید دارا دوم اعلام شد
نماد برتر- رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: فردا چهارشنبه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (etf) "پالایشی یکم" عرضه می‌شود.
ETF  پالایشی امروز ثبت می شود
نماد برتر- رئیس سازمان خصوصی سازی از ثبت دومین صندوق ETF دولتی شامل ۴ پالایشگاه اصفهان، بندرعباس، تهران و تبریز در روزجاری (یکم شهریور) و پذیرش آن در بورس طی چهارشنبه همین هفته خبر داد.
طلا ۴۹ دلار گران شد
نماد برتر- طلای در بازار جهانی پس از این که روز گذشته حدود ۴۹ دلار افزایش یافت، در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار اندکی بالا رفت.
وضعیت پالایشی‌ها در بورس بهتر می‌شود/ دستور وزیر برای کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها
وزیر نفت گفت: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش دادیم و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.